1.11.2011

משרד חקירות פרטיות: כנופיית ברונפמן


אחת החקירות היותר מורכבות ויותר מוצלחות אשר בוצעה במסגרת עבודתי במשרד חקירות קודם בו עבדתי, במהלכה חשפנו והעלנו ראיות אשר הובילו להרשעות פליליות של כנופייה בה חברו יחד נוכל צעיר (שעמד בראש הכנופייה), עורך דין שייצג את חבריה, אנשי קשר במוקדים רפואיים שונים אשר סיפקו תיעוד רפואי מתאים וחברים רבים, פזורים ברחבי הארץ ובעיקר באזור הצפון.
לאחר פעילות חקירתית וחשיפת פעילות הכנופיה בהנהגתו של דניאל ברונפמן, התנהלה החקירה במשך חודשים רבים עד להשגת הממצאים אשר שימשו בסיס להגשת התביעות הפליליות, בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת ישראל והפרקליטות.
הפרשה החלה בעקבות כך שבמשרד החקירות הצטבר מידע מודיעיני על כי באזור הצפון פועלת כנופייה  שהתמחתה בביום תאונות דרכים, והוגשו תביעת נזקי גוף ורכוש כאחד בעקבות תאונות אלו, כלפי מספר לא מבוטל של חברות ביטוח.
קו משותף אשר אפיין את פעילות אותה כנופיה היה דיווח על תאונות עם נזקים מלאים לכלי הרכב (טוטל לוס), לרוב לשני כלי רכב, בדרך כלל זולים יחסית ודרישה להשבת נזקי הרכוש, יחד עם נזקי גוף קלים אשר קל לסלקם בערכים נמוכים מבלי להיכנס יותר מדי לעובי הקורה.
בכל התאונות הללו, ובמהלך ברור התביעות, נחשפה מעורבותו של עו"ד מסוים אשר דרש (ואף קיבל במקרים רבים) פיצויי נזק גוף ללקוחותיו. 
בעקבות החשדות, נפתחה חקירת הונאת ביטוח על ידי משרד החקירות.
לאחר חשיפת הכנופיה נרתמו, ביוזמת  משרד החקירות, מחלקת התאום והבקרה באבנר (אז עוד פעלה אבנר כגורם המרכז את פעילות חברות הביטוח בנושא נזקי הגוף בתאונות דרכים), יחד עם חברות ביטוח רבות נוספות, להשגת ראיות לגבי אופן פעילות הכנופיה
.
במהלך החקירה הפרטית הוחדרו חוקרים סמויים לתוך הכנופיה, ואלו תודרכו והודרכו על ידי ראש הכנופייה כיצד לביים תאונות ופציעות גופניות, ובמהלך כך חשפו את שיטות פעולת הכנופיה, כולל העובדה שעורך הדין אשר הופעל על ידי ראש הכנופיה פנה לחברות הביטוח עם ייפויי כוח מזוייפים, מבלי שהכיר ופגש בהם, כמו במרבית לקוחותיו ככל שהסתבר בדיעבד.
בתום שלב איסוף הראיות הועבר כל החומר למשטרת ישראל בלוויית תלונה רחבת היקף אותה הגישה אבנר בשם כל חברות הביטוח המעורבות.
דניאל ברונפמן הודה בכשלושים אישומים הכוללים עשרות עבירות מרמה מסוגים שונים ונגזרו עליו 24 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 5000 ₪.
חלק מחברי הכנופייה הורשעו אף הם בעונשים שונים.
כנגד עורך הדין המעורב, לא הוגש בסופו של דבר כתב אישום (לפרקליטות הפתרון לשאלה זו).
כחלק בלתי נפרד וכפועל יוצא מפרשה זו הוחזרו לחברות הביטוח כספי תביעות רבות ששולמו לחלק מחברי הכנופיה, לאחר פיצוח הפרשה, בהיקף של מספר מאות אלפי ₪. .

(ת.פ 000258/99, מדינת ישראל נגד דניאל בן אפרים ברונפמן, בית המשפט המחוזי בחיפה, בפני כב' השופט רון שפירא).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה