4.11.2011

משרד חקירות: המשותק על הטרקטורון


בחור צעיר, בן מיעוטים מכפר ברמת הגולן בצפון הארץ, כבן 20, נחבל לטענתו בתאונת דרכים עקב נפילה מטרקטור.
הפגיעה הוערכה כקשה ביותר והתיק מגיע לחקירה במשרד חקירות בעוד הנפגע נמצא במהלך שיקום בבי"ח תל השומר עקב שיתוק ב- 4 הגפיים, כחודשיים לאחר הפציעה.
את תשומת הלב עורר מסמך רפואי (אחד מני רבים) בו היה רשום כי התובע נפל מטרקטורון, בניגוד לכל שאר המסמכים בהם נטען לנפילה מטרקטור..
הועלה חשד ממשי להונאת ביטוח.
חקירות הגורמים הישירים (בני המשפחה, הנהג שהוא בן דודו של הנפגע ואחרים, כולל צוות הפינוי של מד"א)  העלו גרסה אחידה המתארת נפילה כנוסע מטרקטור במרכז הכפר.
למרבה הפליאה – אין עדים לאירוע למרות שעת הפגיעה – צהרי היום.

במקביל לחקירה הגלויה של משרד חקירות, הפעלנו חוקרת סמויה ששכרה חדר במלונית תל השומר, בקומת המגורים של בני משפ' הנפגע שסעדו אותו שם יום יום.
היא קישתה את חדרה בתמונות רבות של טרקטורונים והציגה עצמה, לאחר שקשרה קשר עם בני משפ' התובע ובמיוחד עם אחת האחיות שלו, בת גילה, כ"חולה על טרקטורונים".
במסגרת סיפור הכיסוי מסרה כי היא מדריכת טיולים במקצועה ומתגוררת במקום כבת של אחד הרופאים העובדים בבית החולים.
כעבור מספר שבועות כבר הייתה בת בית אצל משפ' התובע באותו כפר ברמת הגולן, הוזמנה לבקרם בכפר והתידדה מאוד עם התובע (שהספיק כבר להשתחרר לביתו כשהוא מרותק לכיסא גלגלים) ואחותו, אשר מסרו לה באחת הפעמים על כי גם האח הפצוע, המשותק, הינו "חולה" על טרקטורונים, אולם לא קשרה את הפגיעה לטרקטורון (והחוקרת, מן הסתם, עדיין לא גילתה עניין בסיבת הפגיעה, על מנת שלא לעורר חשד באשר לטיב הקשר שלה עם המשפחה).  
לאחר מספר ביקורים בבית התובע בצפון חשפו בפניה טרקטורון חבול בעקבות תאונה, שהיה מוסתר בקומת המרתף של הבית.
עדיין לא קישרו אותו לתאונה.
בחקירה מתואמת מראש, במהלכה נמצאה החוקרת הסמויה מבעוד מועד בבית התובע, באחד מביקוריה השגרתיים שם, כאשר אני מבצע חקירה גלויה במקום (וכמובן איני מביע כל סימן להיכרותי את אותה "ידידת המשפחה") נערך עימות עם בני הבית ונעשתה יציאה מכוונת והפסקה בחקירה, במהלכה כאשר שאלה החוקרת הסמויה את בני הבית במה מדובר, הם אישרו בפניה כי החוקר מתעניין בתאונה במהלכה נחבל הנפגע בטרקטורון ונפצע קשה מאוד.
מכאן ועד להצגת הממצאים הללו בבית המשפט הדרך הייתה קלה...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה