31.10.2011

חקירות תביעות ביטוח: המתחזה ממוקייבלה



בעקבות תביעת נזיקין, שהוגשה כנגד חב' ביטוח על ידי צעיר (כבן 26 במועד התאונה), תושב הכפר מוקייבלה (מדרום לעפולה) בגין תאונת דרכים בחודש 12/1997 פנתה אלי חברת הביטוח שאפעל כחוקר פרטי לבדוק אם מדובר בהונאת חברת ביטוח.

לכאורה – עוד תיק ת.ד. "שגרתי".

אותו תובע שנחבל קלות (על פי עדות הנהג, תושב כפרו, דרך אגב) ממראת רכב חולף שעה שהלך לצד הכביש, "בנה" תיק תביעה תוך הצגתו כנכה בעל 60% נכות פסיכיאטרית – מצב בו על פי העדויות שלו ועל פי חוות דעתו של הרופא המומחה מטעם בית המשפט אין הוא מסוגל לתפקד בחיי היום יום, אינו מתמצא בזמן ובמקום, מגלה חוסר סבלנות ואלימות רבה כלפי הסובבים אותו ובכללם בני משפחתו ועוד ועוד טענות מטענות שונות.

התובע עשה רבות ל"עיבוי ובניית" תיקו, עד כדי אשפוזים יזומים על ידו בבית חולים לחולי נפש ופניות לגורמים רפואיים רבים.

תביעתו כנגד חב' הביטוח התבררה בבית המשפט השלום בעפולה מספר שנים לאחר התאונה, ולאחר שחב' הביטוח ערכה מספר חקירות פרטיות על ידי משרדי חקירות שונים שלא הניבו כל ממצא שיוכל לשלול את התדמית אותה הציג התובע.

נכנסתי לתמונה בשלב זה וערכתי חקירות סמויות ועקיפות בכפר מגוריו מהן למדתי באופן שאינו מוטל בספק כי התובע מתחזה.
הכנתי סיפור כסוי מתאים באמצעותו "חדרתי" למשפחתו של התובע, התידדתי עמם, מבלי שהעלו כל חשד כלפי שאני פועל כחוקר פרטי מטעם חב' הביטוח.

במהלך החקירה נפגשתי מספר פעמים עם התובע תחת אותו סיפור כיסוי, והעליתי ראיות והוכחות לכך שהתובע מתנהג כאחד האדם, שהינו בריא לחלוטין ושללתי בשיחות עמו מרבית הטענות שהיוו בסיס לחוות הדעת הרפואית שזיכתה אותו בנכות פסיכיאטרית שכזו.

באמצעות ראיות אלו שהובאו בפני בית המשפט חזר בו המומחה הרפואי וביטל את חוות הדעת הקודמת שלו (הוא הוריד את אחוזי הנכות מ- 60% ל- 0 רק בשל החקירה שלי)  ובסיומו של דבר הסתיים תיק זה בפשרה נמוכה מאוד, פחות מ- 5% מסכום התביעה הראשוני, או מהערכת חב' הביטוח על הסיכון הקיים בתיק זה.

בא כוחו של התובע ומי שייצג אותו בתביעה מול חב' הביטוח הינו לא אחר מאשר גיסו של התובע, אחי אשתו...

תגובה 1:

  1. ממש מרתק! אך האם לעיתים לא קרה כי ביטוח נמנע מאדם אשר אכן היה ראוי שיקבל פיצוי? לדעתי מקרים הפוכים ממה שאתה מתאר כאן הם הרוב..
    http://www.gavriel-law.com/Default.aspx?Page=361

    השבמחק