10.1.2012

משרד חקירות: העו"ד מקובנטרי והאמת העירומה (לא של ליידי גודייבה)

העיר קובנטרי במרכז אנגליה ידועה כעירה של ליידי גודייבה, אשר רכבה עירומה על סוסה, על מנת לשכנע את בעלה, שליט העיר, להקל במיסי התושבים.
אני הגעתי לעיר זו לא על מנת לחפש ליידי עירומה, אלא עו"ד ערמומי אשר היה שותף בהונאת חברת ביטוח באחת מהתביעות הגדולות המוכרות בענף.
סיפור המעשה מתחיל בשני צעירים בגיל ה- 25 פחות או יותר, תושבי אחד הכפרים בצפון הארץ (אחד מהם הוא אותו עו"ד אשר למד בקובנטרי והיה בארץ בחופשת מולדת) אשר חזרו מבילוי בשעת בוקר מוקדמת, התהפכו עם רכבם ב"תאונה עצמית" והנהג נותר משותק מהמותן ומטה כתוצאה מכך.
אלא מאי – לשני יושבי הרכב, לרבות הנהג, לא היה רישיון נהיגה בתוקף.
מה עושים? רוצה הגורל ומזמן אל הרכב ההפוך והמעלה עשן נהג משאית מכפר סמוך לכפרם של השניים, המכיר את המשפחות (מפאת הרגישות וצנעת הפרט אמנע מפרטים מזהים).
לאחר שהלה הצליח לחלץ את השניים מהרכב, מבעד לחלון הגג, ולאחר שזימן אמבולנס למקום, הוא התבקש לנסוע לבית המשפחה, להעיר את אחד האחים הצעירים של הנהג, לשלוח אותו לבית החולים במטרה שידווח על עצמו כמי שנהג ברכב באותה תאונה.
וכך היה.
סיפורו של הנהג המתחזה, הזוי ככל שנשמע, היה כי לאחר התאונה נכנס להלם, חילץ עצמו מבעד לחלון הגג, תפש טרמפ לביתו ונכנס למיטתו, מתחת לשמיכה העבה, כל זאת על מנת שאביו לא יכעס עליו ולא יבוא אליו בטענה על התאונה לה הוא גרם כביכול.   
הסיפור "הרשמי" והתפור בין המעורבים הציג, אם כך,  3 נוסעים ברכב, נהג עם רישיון תקף (שלא נחבל כלל וכלל, למרבית הפלא) ואירוע קשה שבסיומו נותר אחד הנוסעים משותק בשתי רגליו – תביעה בסדר גודל של כמה מיליוני שקלים טובים.
כאשר התקבלה בקשה במשרד חקירות לחקור את המקרה ולברר אמינות האירוע, לא היו ידועים לנו פרטים אלו, כמובן.
במהלך חקירה פרטית מעמיקה, מקיפה ומפורטת, עלה המידע הזה - אולם לא מפי נוסעי הרכב, אלא מתושבים שונים בכפר שידעו את הסיפור האמיתי.
בין נוסעי הרכב נוצר קשר של שתיקה ואיש מהם לא חשף את האמת.
המשימה שלנו הייתה להפוך את המידע שעלה והצביע על תאונה שנגרמה עם נהג ללא רישיון, לראיות של ממש, שכן אין חברת הביטוח צריכה לשאת בתוצאות תאונה כאשר להגה המכונית עולה נהג חסר רישיון או בעל רישיון שאינו תקף.
לצורך זה, ולאחר שכל החקירות הנרחבות בארץ לא הביאו לתוצאות המיוחלות, נשלח חוקר סמוי לקובנטרי, על מנת להתיידד עם העו"ד (אז הוא היה בשנתו האחרונה ללימודים שם), לצאת עמו לפאב בערבים, מתוך תקווה והנחה שכטוב ליבו בבירה – אולי יפתח את חרצובות לבו.
משלא עלה הדבר, יצאתי לחקור אותו בגלוי, תוך כדי תכנון תרגיל מוכר וידוע (לחוקרים) ולפיו נוכח החוקר הסמוי במהלך החקירה, ולאחר שקיבלתי לפתע שיחה דחופה מהארץ ונאלצתי לצאת מהחדר, שאל החוקר וברר עם העד מה פשר העניין ומהי חשיבות הדברים שלשמם נשלח חוקר מהארץ לאנגליה. . .
האם התרגיל עזר ? האם הוא פתר את התעלומה ?
    
 על כך בפוסט הבא...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה